Fodbad

Lindring og afslapning til trætte fødder

Et varmt og beroligende fodbad kan hjælpe med at lindre smerter og ømhed i dine fødder og ankler og give dig mere afslapning og velvære. Jeg tilbyder en professionel fodbad-behandling, der hjælper dig med at slappe af og lindre smerter og spændinger i dine fødder og ankler.

Fodbad med epsom salt eller æterisk olie kan tilkøbes for 75 kr til følgende behandlinger:

Fodbehandling

Behandling af ligtorne

Behandling af hård hud

Behandling af nedgroede negle

2023-02-04 12.25.55

Hvad er et fodbad hos en professionel fodterapeut, og hvordan fungerer det?

Et fodbad er en terapeutisk behandling, der involverer blødgørelse af huden på dine fødder og ankler ved hjælp af varmt vand og tilsatte ingredienser som epsom-salt og æteriske olier.

Blødgørelsen hjælper med at lindre smerter og spændinger i musklerne og kan også forbedre blodcirkulationen og øge hydreringen af huden.

Et fodbad kan også hjælpe med at reducere hævelse og inflammation i fødderne og anklerne.

2023-02-04 12.26.32-2

Fodbad med epsom salt

Epsom salt tilføjer ekstra magnesium og sulfat til kroppen. Mineralsammensætningen virker afslappende på muskler, led og nervesystem. Mange oplever, at det giver en bedre nattesøvn, og det kan hjælpe ved forstuvninger, gigt, inflammation samt fodsvamp. Det er super til uddrivelse af splinter, og fjerner dårlig lugt fra fødderne. En stresset krop forbruger ekstra meget magnesium.

2023-02-04 12.24.17

Fodbad med æteriske olier

Æterisk oliebehandling kan forbedre blodcirkulationen i hele kroppen gennem fødderne, og kan give mere velvære i dagligdagen og bedre nattesøvn.

fodbad

Hvad kan du forvente under en fodbad-behandling?

En fodbad-behandling hos mig er en afslappende oplevelse.

Du vil blive placeret i en behagelig position, og dine fødder og ankler vil blive placeret i varmt vand med tilsætning af blødgørende ingredienser.

Du kan forvente at føle dig afslappet og beroliget under behandlingen, og du vil sandsynligvis føle en forbedret bevægelighed og mindre smerter i dine fødder og ankler efter behandlingen.

2023-02-04 12.26.05

Hvad er en fodbadsbehandling godt for?

Alle kan drage fordel af en fodbad-behandling. Det er dog især nyttigt for personer, der lider af smerter eller ubehag i fødderne og anklerne, eller som har en aktiv livsstil. Et fodbad også hjælpe personer, der oplever stress og angst, da det har en beroligende og afslappende virkning på kroppen.

Fodbad-behandlinger kan desuden være gavnligt for personer med diabetes eller andre sundhedsproblemer, der påvirker deres fødder.

|| Fridas Klinik | Tilst Bypark 15, 1. sal. 1 | 8381 Tilst || Telefon. nr. 25 14 54 53